پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wed 1 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۹ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۵۹:۴۷

رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی ایران:
نوسازی ناوگان کشتیرانی؛ کمک شایان به توسعه بنادر و پسکرانه‌

باشگاه خبری فراساحل: رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تاکید بر اینکه ضرورت دارد، توسعه بنادر کشور همه جانبه باشد، تاکید کرد: فعالیت شناورهای رو-رو در بنادر ایران و به ویژه بنادر شمالی کشور می‌تواند به اقتصاد دریا، بنادر و پسکرانه‌ها کمک کند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، سید علی حسینی با اشاره به اینکه نوسازی ناوگان کشتیرانی کمک شایانی به توسعه بنادر و پسکرانه آن خواهد کرد، اظهار داشت: طرح شناورهای رو-رو در دریایی خزر با پشتیبانی سازمان بنادر و دریانوردی در حال پیشبرد است و امیداور هستیم با برطرف کردن موانع، ارائه تسهیلات و حمایت‌های کافی از بخش خصوصی، شاهد فعالیت هرچه بیشتر و بهتر در این بخش باشیم،‌ چرا که رونق فعالیت شناورهای رو-رو در دریای خزر یکی از اقداماتی است که می‌تواند به توسعه پسکرانه بنادر کمک کند. وی افزود: فعالیت شناورهای رو-رو در بنادر ایران و به ویژه بنادر شمالی کشور می‌تواند به اقتصاد دریا، بندر و پسکرانه بنادر کمک کند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه توسعه بنادر باید همه جانبه باشد،‌ عنوان کرد: باید با نگاه بلندمدت و برنامه ریزی صحیح در مسیری گام برداشت که منجر به توسعه همه جانبه بنادر کشور شود؛ به طور مثال معافیت‌های مالیاتی و استفاده از ظرفیت مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از مهم‌ترین مسائلی است که باید در کنار اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی و در راستای توسعه بنادر به آن توجه داشت. حسینی با تاکید بر اینکه باید ظرف اقتصادی بنادر بزرگتر شود، اظهار داشت: ضرورت دارد، آسیب شناسی مناسبی از وضعیت موجود در دستورکار قرار گیرد و به جواب این پرسش برسیم که چرا در نقطه‌ای که باید، قرار نداریم؟ یکی از مهم‌ترین چالش‌ها این است که نیروی انسانی کارآمد و متخصص حاضر به سکونت در نوار ساحلی نیست و عموما پروازی هستند، بنابراین باید شرایط رفاهی و اجتماعی به گونه‌ای مدنظر قرار گیرد تا زندگی در نوار ساحلی برای افراد جذاب باشد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه مقوله سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در بنادر کشور نیازمند آسیب‌شناسی است، بیان کرد: به منظور استفاده بهینه از ظرفیت فوق العاده دریایی و بندری کشور باید بدانیم که قوانین نامناسب در جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه دریایی و بندری چیست و در راستای حذف آن گام برداریم. حسینی ادامه داد: مساله دیگری که توصیه می کنم دولت سیزدهم به آن توجه کند، چرایی عدم تعامل مناسب دستگاه‌ها و سازمان‌های همکار با سازمان بنادر و دریانوردی است، بر این اساس ضرورت دارد، موانع تولید در پسکرانه بنادر را برطرف سازیم، معظلات اجتماعی در نوار ساحلی را حل کنیم و بدانیم که دلیل ناکارآمدی مناطق آزاد و تجاری علی‌رغم لحاظ برخی معافیت‌های مالیاتی چیست تا اینگونه شرایط را برای فعالیت در حوزه بندری و دریایی تسهیل و در مسیر پیشرفت بنادر و پسکرانه آن حرکت کنیم.



  کد خبر : 6340
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :